Anvelope umplute cu apă
Acesta este modul în care anvelopele sunt umplute cu apă
Roata este întoarsă astfel încât supapa să fie în partea de sus. Supapa este apoi deșurubată și mamelonul de umplere este introdus în orificiu. Acesta este conectat la un furtun de apă. Niplul de umplere expulzează aerul în timpul alimentării cu apă. După umplere, mamelonul este îndepărtat și supapa este înlocuită.
Anvelopa nu este niciodată 100% plină cu apă, aproximativ 25% din anvelopă rămâne plină cu aer. Acest lucru permite ca anvelopa să fie umflată în mod normal.
Clorură de calciu (CaCl2)
La umplerea cu apă, este important să se ia măsuri de protecție împotriva înghețului.
De obicei, clorura de calciu (CaCl2) se adaugă la apă în acest scop în următoarele concentrații:
temperatură (Celsius) | CaCI2 (kg) | cantitatea de apă (L) | greutate totală (kg) (pe litru de lichid amestecat) |
-10 | 0.14 | 0.95 | 1.09 |
-20 | 0.24 | 0.90 | 1.14 |
-30 | 0.36 | 0.83 | 1.19 |
-40 | 0.49 | 0.76 | 1.25 |
Exemplu
75% din volumul unei anvelope de dimensiunea 600/65R38 este de 500 de litri (pentru toate dimensiunile și volumele corespunzătoare de 75%, consultați tabelul de mai jos). Când o temperatură anti-îngheț Se utilizează -20 °C, umplutura cu apă trebuie adăugată în următoarele proporții:
- Cantitatea de CaCl2 500 x 0,24 = 120 kg
- Volumul apei 500 x 0,90 = 450 kg
- Greutate totală adăugată 500 x 1,14 = 570 kg
- Adăugați CaCl2 în apă în cantități mici în timp ce amestecați
- Nu turnați niciodată apă pe CaCl2
- Nu utilizați CaCl2 ca antigel pentru apa de răcire a motorului