Presiunea optimă pentru anvelopele dumneavoastră agricole
Presiunea anvelopelor pentru vehiculele agricole
Una dintre marile provocări în ceea ce privește presiunea în anvelope este un utilaj atașat. Greutatea suplimentară din spatele centrului de greutate al tractorului creează un efect de pârghie în anumite situații, ceea ce determină modificări ale sarcinii.
Luând ca exemplu un plug atașat, există o mare diferență atunci când acesta este orizontal (poziția de lucru) sau ridicat (poziția de transport); ca atunci când conduceți pe șosea. Aceasta include și diferența de viteză între cele două poziții. Schimbarea centrului de greutate face ca tractorul să se încline în spate, deoarece puntea față este mai puțin încărcată, iar puntea spate devine mai grea.
Indiferent de tipul de utilaj, presiunea din anvelopă trebuie întotdeauna ajustată la cea mai mare sarcină. În situația menționată, presiunea din anvelopa din spate ar trebui să fie dublată în medie. Cu toate acestea, acest lucru este departe de a fi ideal pentru lucrul în câmp. Prin urmare, de fiecare dată când suprafața (și viteza) se schimbă, vă recomandăm să ajustați presiunea în anvelope. Dacă acest lucru este prea greoi sau nu este posibil, o opțiune este să alegeți o anvelopă cu o cameră de aer mare și cu aceeași circumferință de rulare. Cu toate acestea, această opțiune nu este întotdeauna posibilă din cauza lățimii frontului plugului.
Sarcina roții și viteza
Decisive pentru presiunea în anvelope sunt atât sarcina roții - aceasta poate fi calculată pe hârtie sau găsită prin cântărire (la propriu) - cât și viteza de funcționare. Pentru a determina valoarea corectă, consultați tabelele de utilizare ale mărcii de anvelope utilizate. Nu utilizați un tabel general sau unul de la o altă marcă, deoarece există uneori diferențe mari între mărci pentru același tip de anvelopă. Împreună cu experții Heuver, se poate găsi întotdeauna anvelopa potrivită pentru utilizarea potrivită, cu presiunea potrivită.
Graficul presiunii în anvelope pentru anvelope agricole
O anvelopă standard are un echilibru ideal între sarcina pe anvelopă în kilograme, viteza în km/h și presiunea aerului. Această relație triunghiulară asigură o ușurință optimă de utilizare. Dacă ajustați unul dintre aceste elemente, de exemplu o viteză maximă mai mare în timp ce sarcina rămâne aceeași, atunci trebuie să ajustați și presiunea din anvelope. Tabelul presiunii în anvelope de mai jos enumeră combinațiile posibile.
|
Capacitate de încărcare (kg) la presiunea anvelopei (bar) | ||||||
KM/h |
1 |
1,3 |
1,6 |
2 |
|||
10 |
4820 |
5680 |
6430 |
7180 |
|||
15 |
4500 |
5300 |
6000 |
6700 |
|||
20 |
4500 |
5300 |
6000 |
6700 |
|||
65 |
4500 |
5300 |
6000 |
6700 |
|||
70 |
4100 |
4820 |
5460 |
6100 |
Evitați uzura inutilă a anvelopelor dumneavoastră agricole
Presiunea corectă a anvelopelor este importantă atât la țară, cât și pe șosea, pentru a evita stresul inutil și uzura benzii de rulare și a carcasei. Conducerea la o presiune prea scăzută și la viteză mare cauzează o flexare prea mare a anvelopei. Ca urmare, temperatura din anvelopă crește prea mult, iar peretele lateral este suprasolicitat. Pe uscat, o presiune greșită poate însemna că anvelopa agricolă se rotește în jurul jantei și se îndoaie în peretele lateral. Anvelopa se uzează mai repede, ceea ce înseamnă că performanța optimă nu este atinsă.
Sistem de schimbare a presiunii pentru anvelope agricole
Datorită unui sistem de schimbare a presiunii, puteți obține întotdeauna maximum de la anvelopele dumneavoastră. Pe șosea, conduceți cu o presiune ridicată, iar în câmp eliberați presiunea pentru a mări suprafața de contact și a cruța solul. Acest sistem este deosebit de interesant pentru recoltoarele mari autopropulsate, împrăștiatoarele de gunoi de grajd și tractoarele grele cu remorci care fac multe lucrări combinate de câmp și transport.
Pe câmp, un sistem de schimbare a presiunii economisește între 7% și 10% combustibil (sursa: Fundația SVOB). Pe drumurile asfaltate, economiile variază în funcție de situație: cu un tractor singur, economisiți 5%, cu un utilaj 12% și cu o remorcă până la 17% combustibil. În plus, anvelopele dvs. se vor uza cu 30% mai puțin decât fără un sistem de schimbare a presiunii. Desigur, veți economisi și timp, iar compactarea redusă a solului vă va oferi un randament cu câteva procente mai mare.
Montarea anvelopelor pe o jantă mai îngustă
Anvelopele IF și VF sunt montate pe o jantă mai lată decât anvelopele radiale standard. De ce? Pentru a crește volumul de aer și a menține stabilitatea anvelopei. Atunci când un producător a dezvoltat anvelopele cu o opțiune de jantă îngustă (NRO), aceste anvelope pot fi montate pe o jantă mai îngustă decât se recomandă. Acest lucru are scopul de a ușura tranziția de la anvelopele standard la anvelopele IF sau VF și de a face investiția totală mai mică.
Vă rugăm să rețineți că NRO nu este disponibil cu toate mărcile sau dimensiunile. Pentru a asigura stabilitatea anvelopelor, acestea trebuie adesea să fie utilizate cu presiuni de umflare mai mari decât în cazul anvelopelor IF și VF.
Doriți să aflați mai multe?
Contactați experții noștri la numărul de telefon +31 (0)523 850 850. Ei vor fi bucuroși să vă răspundă la toate întrebările pe care le aveți despre anvelopele dvs. agricole!