Eticheta europeană pentru anvelope: ce este?

Eticheta europeană pentru pneuri este obligatorie pentru pneurile noi de la 1 noiembrie 2012 și se aplică autoturismelor și vehiculelor comerciale ușoare și grele. O nouă etichetă UE pentru pneuri se va aplica de la 1 mai 2021.
Headerbeeld bandenlabel heuver truck

Explicația etichetei anvelopei

Fiecare anvelopă nouă primește o etichetă de anvelopă, care afișează un indice de performanță pentru trei sectoare. Această etichetă (autocolant pe anvelopele pentru autoturisme și camioane ușoare) indică, printre altele, rezistența la rulare (= consumul de combustibil). Clasificarea este de la A (scăzută) la G (ridicată). Informațiile privind aderența pe teren umed (= siguranță) sunt, de asemenea, clasificate pe eticheta anvelopei de la A la G, cu zgomotul exterior de rulare afișat ca valoare. Pe baza etichetei anvelopei, utilizatorul poate alege o anvelopă rentabilă și sigură, luând în considerare consumul de combustibil, aderența și impactul asupra mediului.

Ce înseamnă pictogramele?

Eticheta pentru anvelope provine dintr-un regulament european care vizează îmbunătățirea siguranței rutiere, reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 și reducerea zgomotului în trafic. Ce înseamnă cele trei pictograme utilizate:

Rezistența la rulare
Există 7 clase (de la A la G), indicând o diferență de 7,5% între cea mai favorabilă (A) și cea mai nefavorabilă clasă (G). Astfel, între A și G există o economie de combustibil de 7,5%, deoarece rezistența la rulare este mai mică sau mai mare. Potențialul de economisire pentru fiecare clasă este între 0,10 și 0,15 l/100 km. *

Aderență pe carosabil umed
Există 7 clase (de la A la G), cu o diferență de ≥ 30% în ceea ce privește distanța de frânare pe carosabil ud între A și G. La 80 km/h, aceasta este de ≥ 18 m. De la A la B, diferența este de 3-4 m, de la B la C de 4-5 m, de la C la E de 5-6 m, de la E la F mai mult de 6 m; categoriile D și G nu sunt utilizate.

Zgomotul exterior de rulare
Producția de zgomot este reprezentată de 3 „valuri”. 3 valuri = 2001/43: standardul actual, 2 valuri = 661/2009: între limita viitoare (2016) și 3dB sub, 1 val = mai mult de 3 dB sub limita viitoare. **

* Anvelopele trebuie să îndeplinească limite minime de performanță pentru a putea fi comercializate în UE. De la 1-11-2014, anvelopele cu rezistență la rulare G și aderență pe teren umed F nu mai sunt permise.

Excepții:

  • Anvelope reșapate.
  • Anvelope profesionale off-road.
  • Anvelope concepute exclusiv pentru a fi montate pe vehicule înmatriculate pentru prima dată înainte de 1-10-1990.
  • Roți de rezervă T destinate utilizării provizorii.
  • Anvelope pentru categoria de viteză sub 80 km/h.
  • Anvelope cu un diametru nominal al jantei de cel mult 254 mm (10 inci) sau de cel puțin 635 mm (25 inci).
  • Anvelope cu caracteristici care favorizează tracțiunea (de exemplu, anvelope cu crampoane).
  • Anvelope concepute exclusiv pentru a fi montate pe vehicule destinate exclusiv curselor.


** Anvelope autoturisme: standard în funcție de lățimea secțiunii (clase), anvelope furgonete și camioane: standard în funcție de categorie.

EU labels truck 2021 small

Sunt adăugate criterii noi

Eticheta europeană pentru anvelope a fost introdusă în 2012 și reînnoită și îmbunătățită începând cu 1 mai 2021. Puteți face alegeri mai bune datorită unei mai bune conștientizări și adăugării de noi criterii: kilometrajul, rezistența la uzură și aderența pe zăpadă și gheață. Noutatea constă în faptul că eticheta va fi aplicată și anvelopelor pentru vehicule comerciale grele, care nu au fost etichetate până acum.

Vizual, veți recunoaște noua versiune a etichetei europene pentru pneuri. Acest lucru se datorează faptului că se bazează pe eticheta energetică a UE, care este utilizată pentru a clasifica diverse aparate electrice. Pictogramele originale rămân, așa cum se arată în imagine.

Mai multă eficiență energetică

Potrivit Comisiei, noile norme vor conduce la economii de energie echivalente cu o reducere a numărului de mașini pe drumurile UE cu 4 milioane în fiecare an. Prin urmare, Miguel Arias Cañete, comisarul UE pentru acțiune climatică și energie, a salutat inițiativa: „Eficiența energetică se aplică și modului în care conducem. Prin trecerea la cele mai eficiente pneuri din punct de vedere energetic, cetățenii și întreprinderile europene își pot reduce semnificativ consumul de combustibil, economisind bani și aducând beneficii mediului. Aceasta este calea Europei către o securitate energetică reală și către protecția climei.”

Alegerea anvelopelor potrivite mai rapid și mai eficient

Marele avantaj al noilor etichete este că puteți face alegerea anvelopei potrivite pentru situația dumneavoastră mai rapid și mai eficient. În plus, nu va trebui să faceți nimic singur atunci când această nouă regulă va intra în vigoare. Ne asigurăm că informațiile necesare pentru întreaga noastră gamă sunt corecte și disponibile.

Eficiență mai mare la valori nominale mai mici

În practică, o etichetă favorabilă pentru anvelope - adică cu ratinguri scăzute - oferă utilizatorului un randament mai bun al investiției. TÜV din Germania a supervizat un studiu de teren realizat de producătorul de cauciuc sintetic Lanxess, ajungându-se la concluzii surprinzătoare. În cele din urmă, o autocisternă cu anvelope „verzi” cu eticheta B față de o autocisternă identică cu anvelope standard din categoria D a realizat economii de 8,5% pe parcursul a 40.000 km. 

KB-BandenLabel

Care este cel mai important criteriu de cumpărare?

De multe ori, administratorii de flote și proprietarii de companii de transport cumpără anvelope în funcție de

  1. durata de viață în kilometri;
  2. prețul și;
  3. rezistența la rulare.


Prin urmare, poate fi mai benefic pentru eficiența generală a companiei să alegeți o anvelopă puțin mai scumpă cu o etichetă mai mică (= mai bună) decât una mai ieftină. Suntem bucuroși să vă explicăm cum funcționează acest lucru.

Exemplu:
O companie de transport cu o flotă de 300 de vehicule de 40 de tone cu anvelope cu rezistență la rulare D pe eticheta europeană a anvelopelor ar putea economisi 1,5 milioane de euro în combustibil pe an prin alegerea anvelopelor cu eticheta B. Punctul de plecare: fiecare vehicul parcurge 150.000 de kilometri pe an, combustibilul costă 1,40 euro. Un beneficiu suplimentar este reducerea emisiilor de CO² cu peste 3.000 de tone pe an.

Doriți să aflați mai multe?

Contactați experții noștri la numărul de telefon +31 (0)523 850 850. Ei vor fi bucuroși să vă răspundă la orice întrebări pe care le aveți despre anvelopele pentru camioane!