TT de TL, tip tub de bandă fără tub

Principala diferență între anvelope, în afară de construcția anvelopei (radială sau diagonală) și de numeroasele dimensiuni și profiluri, este dacă o anvelopă este de tip TT (cu cameră) sau de tip TL (fără cameră). Diferența constă în faptul că prima necesită o cameră de aer, iar a doua nu.
TT-of-TL,-tube-type-of-tubeless-band

Aerul oferă capacitate de transport

Anvelopa este singurul contact cu suprafața drumului. Ca atare, acesta influențează în mare măsură manevrabilitatea și comportamentul de conducere. Anvelopele sunt dezvoltate acordând o atenție deosebită naturii suprafeței (utilizării), temperaturii care apare și sarcinii. Amestecul de cauciuc și banda de rulare sunt parțial orientate în acest sens pentru fiecare tip de anvelopă. Presiunea aerului din anvelopă suportă 90% din sarcină. Anvelopa însăși suportă restul.

Fără tuburi

O anvelopă tubeless se potrivește exact pe janta tubeless cu o jantă specială ridicată (cocoașă) și asigură o etanșare ermetică pe aceasta. Nu este nevoie de o jantă interioară specială și de bandă pentru jantă. Supapa se află chiar în jantă, cu o garnitură de cauciuc. În ceea ce privește carcasa și compoziția cauciucului, această anvelopă este atât de compactă încât aerul nu poate ieși prin pori sau poate ieși foarte puțin.
Un avantaj al anvelopei fără cameră este că, dacă se produce o perforare în banda de rulare - cauzată de un cui, de exemplu - aceasta se dezumflă treptat. În același timp, acest lucru înseamnă că manevrabilitatea scade uniform. Este mult mai sigură. Repararea unei găuri este adesea posibilă prin aplicarea unui petic de anvelopă pe interior sau, în cazul unei deteriorări mai extinse, prin vulcanizare.

tube-type-tubeless-band-binnenband

Anvelope tubulare

Dintre cele două tipuri de anvelope (TT versus TL), anvelopa cu cameră interioară este cea mai tradițională soluție. Anvelopa exterioară este prevăzută cu o cameră de aer cu valvă proprie. Datorită limitelor de flexibilitate radială și totală stabilite pentru fiecare dimensiune, camera de aer trebuie să se potrivească exact în anvelopa exterioară; o cameră de aer prea mare se poate îndoi și, prin urmare, este mai probabil să cedeze. O cameră de aer prea mică poate fi întinsă prea mult, ceea ce duce la o rezistență redusă la abraziune și la o etanșare redusă. În cazul unei pene, este mai ieftin să înlocuiți camera de aer decât o anvelopă întreagă (tubeless).

Riscurile sau zonele de îngrijorare în cazul utilizării unei camere de aer sunt

  • dimensiune greșită (potrivire între anvelopa interioară și jantă),
  • frecarea dintre anvelopa interioară și cea exterioară care provoacă prea multă căldură (risc de înțepături),
  • dezumflarea bruscă în caz de străpungere (manevrabilitate și manevrabilitate),
  • cauciucul interior care iese în afară atunci când anvelopa este deteriorată (prindere și spargere bruscă),
  • utilizarea unei benzi pentru jantă (protejează împotriva marginilor și denivelărilor jantei).

TIP

Montarea incorectă a unei anvelope poate duce la deteriorarea anvelopelor, a jantelor, a vehiculului sau a persoanelor. Prin urmare, este esențial ca aceste lucrări să fie efectuate de personal calificat, cu unelte adecvate (gândiți-vă la cușca pentru anvelope).
Este întotdeauna obligatoriu să consultați instrucțiunile tehnice ale producătorului anvelopei și cele ale producătorului vehiculului, precum și instrucțiunile de utilizare ale mașinii și uneltelor de montare.

Doriți să aflați mai multe?

Contactați experții noștri la numărul de telefon +31 (0)523 850 850. Ei vor fi bucuroși să vă răspundă la orice întrebări pe care le aveți despre anvelopele pentru camioane!