O anvelopă este fabricată din următoarele materiale

    Desigur, vă gândiți imediat la cauciuc atunci când vă gândiți la anvelope. Dar realitatea este mult mai complicată. Citiți aici din ce sunt făcute anvelopele.
    headerbeeld_heuver_magazijn_landbouw

    Desigur, vă gândiți imediat la cauciuc atunci când vă gândiți la anvelope. Dar realitatea este mult mai complicată. Acest lucru se datorează faptului că o anvelopă este formată din zeci de părți diferite. Aceste părți sunt realizate din multe materiale. Citiți aici din ce sunt făcute anvelopele.

    Nu toate tipurile de cauciuc sunt la fel. Diferitele tipuri au proprietăți diferite. Prin urmare, în anvelope se utilizează atât cauciuc natural, cât și cauciuc sintetic. De asemenea, se adaugă un procent foarte mic de cauciuc butilic. În total, există până la 30 de tipuri diferite de amestecuri de cauciuc, numite compuși.

    Principalele diferențe dintre cauciucul natural și cauciucul sintetic:

    Cauciuc natural Cauciuc sintetic
    Foarte elastic Mai puțin elastic
    Nu este complet etanș Mai bine etanș
    Rezistență scăzută la căldură și rulare Rezistență mai bună la căldură
    Nu rezistă bine la temperaturi ridicate     Nu rezistă bine la temperaturi scăzute


    Datorită acestor proprietăți, se utilizează mai mult cauciuc natural în anvelopele de iarnă decât în cele de vară, de exemplu. 

    Alte materiale

    • O mare parte din anvelopă, aproximativ un sfert, constă din materiale de umplutură. Gândiți-vă la funingine și siliciu. Acestea sunt utilizate pentru a face amestecul de cauciuc puternic și rigid. Siliciul este mai potrivit pe drumurile umede decât funinginea.
    • Plastifianții pe bază de ulei (uleiuri sigure, adică nu sunt cancerigene) sunt utilizați pentru a ajusta duritatea și rigiditatea anvelopei.
    • Antidegradanții sunt substanțe chimice care protejează anvelopa de degradarea cauzată de soare, oxigen și ozon.Cauciucul este vulcanizat prin adăugarea de sulf.
    • Acest lucru face amestecul mai elastic.
    • Sârma de oțel asigură o conexiune fermă și etanșă a anvelopei la jantă.
    • Materiale plastice precum poliesterul, raionul, fibra de sticlă și nailonul sunt utilizate pentru a construi și consolida carcasa.

    Doriți să aflați mai multe?

    Contactați experții noștri la numărul de telefon +31 (0)523 850 850. Ei vor fi bucuroși să vă răspundă la orice întrebări pe care le aveți despre anvelopele pentru camioane!